úterý 17. dubna 2012

Květinové srdce z kanzashi květinek - floral heart with kanzashi flowers

 
Ve školce mají srdíčkovou akci a tak mě napadlo že jim přispěji nějakým tím květinovým srdíčkem a zároveň vám nafotím návod, jak na to. Protože, když jsem posílala e-mail s obvyklým "To najdete běžně na netu." a chtěla jsem přidat alespoň odkaz, tak jsem zjistila, že to až tak obvyklé není :-)
Takže si připravte: karton (já použila víko od krabice), nůžky, odstřižky látek, jehlu, niť, nějaké ty knoflíky a tavnou pistoli.
Nejdřív si nakreslete na karton požadovaný tvar - v mém případě to bylo srdíčko. Nemělo by být ani moc tlusté /je zbytečně moc vidět podklad/ a ani tenké /láme se/.
Podle skleničky si udělejte šablonku a pak už jen stříhejte kolečka do aleluja. Počítám-li správně, já na své srdce použila 65 koleček. Jedna kytička má 5-8 lístečků, podle tloušťky látky a podle toho, jak se mi to líbí :-) Kolečka stříhám ze zbytků látek, tak se občas stane, že nemám všechny lístečky stejné. 
Jednotlivá kolečka přehněte nejdříve na půlku a poté na 1/4 a protáhněte jehlu s nití, jak vidíte na obrázku č. 3. Vytvoříte 4 varhánky. 
 Postupně na nit navlékněte všechny lístečky (počet záleží na vás), stáhněte k sobě a zauzlujte!
 Vznikne vám takovéto cosi nevzhledného, ale nenechte se odradit.
Vyrovnejte všechny lístečky a máte první květinku. Tak honem na další, ať můžeme tvořit věneček.
 Teď si vezmeme do parády korpus, který jsme si vystřihli. Nastříhejte si z látky dlouhé pruhy. Ohněte je na 1/2 a začněte obtáčet. Začátky a konce si jistím obyčejnou sešívačkou. Poslední ocásek obyčejně přišívám, aby i zadní strana byla pohledově pěkná, ale můžete použít i sešívačku či tavnou pistoli. Jak je libo.

 Korpus máte hotový, kytičky taky, tak nažhavte tavnou pistoli a jde se lepit. Jednu květinku po druhé připevněte ke korpusu.
 Knoflíkové středy květin si u věnečků nechávám naposledy. Můžete si tak doladit i barevně nestejnorodé květiny na věnečku. Tavnou pistolí je přilepte ke květinám, ale moc netlačte, ať si je nezdeformujete.
Tak zbývá ještě poutko - přišít nebo přilepit tavnou pistolí a jestli máte ještě nějaký nápad, jak věneček přizdobit, je nejvyšší čas.
     
 Tak, já mám srdíčka hotové a utíkám s nimi do školky. A co vy? Povedl se? Určitě! Nezapomeňte se pochlubit!
 

2 komentáře:

ttalbi/Táňa řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn autorem.
ttalbi/Táňa řekl(a)...

Děkuji:-))za návod :-))
kytičky umím ,ale nenapadlo by mě ,že z nich jde udělat tak krásné srdíčko :-))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...