středa 5. září 2012

Podzimní balkon - my autumn balcony


Tento týden jsou všechny tři cácorky ve škole a ve školce a tak mám doma nevídaný klid. Využila jsem ho k tomu, abych přesázela truhlíky. Přes léto jsem v nich měla bylinky a million bells, ale ty letní vedra na balkoně, který je otočený na jihozápad, příliš dobře nesnášely a už nevypadaly pěkně. Bylinky vytvořily nádherné bohaté trsy, tak jsem hledala něco podzimního a barevného, co bych mohla k nim dosadit. V Tescu zrovna prodávají takové ty paklíčky se 4 rostlinkami, sedla jsem na kolo a dojela jsem si hned pro 2. Možná to vypadalo divně, když jsem na sedačce vezla kytky místo dítěte, ale truhlíky vypadají zase dobře.

Větrníky v truhlících dodávají nejen barvy a "pohyb", ale mají i "plašící účel". Dříve mi na balon často létaly hrdličky a vyhrabávaly hlínu z truhlíků, od té doby, co jsou tam větrníky je klid.

Motýlky jsem koupila za pár kaček u Vietnamců, navázala je na drátek a zapíchla do truhlíků. Jednoduché a vypadá to moc pěkně. Drátky jsou obyčejné, prodávají je v železářství navázané na dřívku. Já mám přímo zelené, protože je používám i při vázání dušičkových věnců. Jsou ohebné, a tak je lepší si do hlíny udělat nejdříve špejlí dírku a pak tam teprve zasunout drátek, jinak má tendenci se ohýbat.

6 komentářů:

LucieH řekl(a)...

Brr už podzim?to nám to léto uteklo.Letos s podzimní výzdobu nevím nevím,nemám ani jednu dýni...loni jsem rozdávala a dokonce poslední vyhazovala v květnu.Zahradu mám jak džungli a vůbec není vidět můj nahodilý zásah pletí:-((((ale na tvém balkonku paráda :-)))))

Ajka řekl(a)...

Krásné truhlíky Marti, taky bych se do nich měla pustit:-))
S Tescem super nápad, asi si tam taky zaskočim, máme ho naštěstí kousek za barákem:-)

Bella řekl(a)...

Máš to moc pěkné :-)

Paris-London Giveaway

Avondster řekl(a)...

Bello, děkuji.
Luci, jak brrr. Tady je nádherně ;-) a líbí se mi výraz "nahodilý zásah pletí" :-) Já se pokouším před domem vytvořit bezúdržbový květinový záhonek a musím se pochválit. Docela se daří. Po mé třítýdenní nepřítomnosti jsem vytrhala jen minimum plevelu.

Luboš Durchánek řekl(a)...

Dobrý den, rád bych se podělil taky o svou zkušenost. Vloni mě manželka natlačila do zasklení lodžie kvůli špatnému odtoku vody při dešti a taky proto, aby se na něm dalo sedět i na podzim a na jaře až do večerních hodin :-) OK tedy. Nyní máme z lodžie pěstírnu chilli paprik, x dalších truhlíků s kytkami a vším možným :-) tak nevím jestli jsme to vyhrál já nebo ona. Sotva se tam vejdeme, kytky mají vždy přednost :-)

Avondster řekl(a)...

Vyhrála zeleň :-) Manžel taky vždycky "brble", když si jde na balkon něco pověsit, že tam máme džungli :-) Na mou omluvu musím říci, že letos jediné, co se tam nedalo jíst byly kroucené vrbičky (i když jsem je částečně používala jako podpěru rajčatům):-))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...