pondělí 26. srpna 2013

Dožínky 2013 - Harvest festival

Letošní dožínky se vydařily. Počasí vyšlo nádherně, jen holky si usmyslely, že půjdou v krojích. Přiznám se, že je to půl dne mučení pro maminku. Nejdříve je do toho ustrojit (víc jak hodinu), a pak začne jedna po druhé kňourat, že tu tlačí boty, ta chce taky mašli do vlasů (na svého několikatimilimetrového ježka), ta to má moc utažené a tu to zase škrábe. Když už se konečně dostaneme z domu, ta si usmyslí, že chce čůrat (v naškrobené spodničce to jde celkem těžko) a ta zase není zvyklá na lakýrky na podpatku a při nejbližší příležitosti sebou "škrábne" na chodníku. .... Korunu tomu samozřejmě nasadí občerstvení na jarmarku - šmoulí zmrzlina, trdelník, borůvkový frgál... Po loňské zkušenosti s langoši jsem je radikálně zakázala :-))
Ulevilo se mi, když už jsem jim je mohla sundat. Přeci jen jsou půjčené.


 A pár momentek z dožínek.

Ačkoliv jsme se původně průvodu účastnit nechtěly, tak holky stáhly tetiny z Tlumačova. Zpočátku jenom tu nejstarší. Nejdřív jsem ji tam nechala, že si vyfotím konec průvodu, ale pak mi došlo, že nevím s kým jsem ji tam nechala a musely jsme sprintovat dopředu... A nakonec se přidaly i ty druhé dvě.

 --- a v Kroměříži nebylo jen krojované podívání. Na pány s historickými koly jsme narazily v Podzámecké zahradě a holky se s nimi hned ochotně vyfotily.


8 komentářů:

Elianna řekl(a)...

Martinko, máš krásné holky a moc jim to v krojích sluší!

Avondster řekl(a)...

Eli, díky.

Hanka V. řekl(a)...

To je bezvadné, že holky chtěly do krojů. A jak jim to sluší!

carina řekl(a)...

Schatig! Leuk die klederdracht

Eskandriel řekl(a)...

Jednou jsem v kroji absolvovala průvod baráčníků v Sokolově, byla to super přehlídka, ráda na to vzpomínám, děkuju za připomenutí:-D Moc to holčičkám sluší! :)

Mery13 řekl(a)...

Juuu, to je parada. V dnešnej dobe udržať niečo take proste suuper. Dožinky kedysi boli aj u nás, ale už sa na to nejak zabudlo a netraduje sa:-( Dievčatka v krojoch sú parádne a chlapci s bicyklami...no fešáci :-)
Pozdravujem a prajem krásne dni.

Avondster řekl(a)...

Holky díky, abych pravdu řekla, cérenky mě se svým přáním celkem překvapily, protože ještě vloni, když jako "museli" s kroužkem do průvodu, tak se jim vůbec nechtělo.

Mějte se fajn... a já jdu konečně zase šít - prší a tak jsem toho zneužila, navíc první školní den se neuvěřitelně blíží...

Avondster řekl(a)...

Carina, dank je wel.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...