středa 2. října 2013

Nederlandse hoekje - Nizozemské okénko

Ti kdo hold nizozemsky neumí musí zarolovat o kus níž :-)
Mijn Nederlandse hoekje.

Ik zit nu bij de computer met een kleur op mijn haar, dus heb ik genoeg tijd om iets weer Nederlands te schrijven. Sorry voor de fouten, maar ik schrijf Nederlands niet heel vaak. Ik heet Martina en ik ben een Tsjeche, maar dat weet hier bijna iedereen.

Op dit plaats wil ik graag mijn vriende, penvriende en blogvriende begroeten en bedanken. Ik hou van Nederlandse mensen vanwege hun gedrag, Nederlandse kaas vanwege de smaak, Nederlandse bloemen en Nederlandse tijdschrift Daphne's diary en Limburgse vla (is er ook Nederlands? :-).
Af en toe ben ik gek van het Nederlandse weer en Nederlandse sporwegen.

Nederlanders zijn vriendelijk, warm en hebben een verbazingwekkende eigenschap dat ik altijd daarvan vol vertrouwen kom en daarvoor stuur ik mijn grote dank.
Dank je wel vrienden, ik hou van jullie. En ik hoop dat het zal niet lang duren, dat ik weer naar Nederland kom.

Nechce se mi tu sáhodlouze rozepisovat o tom, co mám ráda na Holanďanech a Holandsku. Pro tuhle placatou zemi mám prostě slabost i pro jejich obyvatele.
Pro jejich srdečnost a schopnost dávat důvěru.

Tak třeba:
Před mnoha a mnoha lety (nezní to už jako pohádka) na mém prvním simultáním tlumočení. Holandsky jsem rozumněla jakžtakž, s mluvením už to bylo horší, znalost odborných výrazů 0, nervozita 100% a navíc jsem víceméně introvert a tam jsem najednou stála před tolika lidmi. Dodnes si myslím, že mě zachránilo jedině to, že sekretářka našeho partnera rozumněla česky. Pochybuju, že jsem ze sebe vydala jedinou smysluplnou větu. A přesto za mnou přišli mi poděkovat a pochválit, jak jsem to báječně zvládla.
V tohle jsou Holanďani prostě nepřekonatelní.

Ale abych nebyla zbytečně sentimentální, představím vám pár svých oblíbených blog-kamarádek (blogvriendtjes):

Patricia - má krásný blog plný úžasných fotek a i když nemá s šitím a patchworkem nic do činění, hrozně ráda k ní chodím nakukovat.

Kamarádka Mieke je moc šikovná tvořilka.

Marcha  a Anneke dělají krásné patchworkové bloky.

Elie, pokud mě paměť neklame není sice Holanďanka, ale její výtvory ve mně mírně probouzejí závist. Tohle já nikdy nedokážu.

Martine si dala předsevzetí - každý den steh. K tomu se asi "nedokopu" tak k ní alespoň chodím nakouknout.  

Tady je ještě jedna Elly, tentokrát s tvrdým Y :-) a nesmím zapomenout na svou šikovnou jmenovkyni Martinu, se kterou jsem se seznámila, když jsem hledala kolik mám v Holandsku jmenovkyň :-)

Ještě jsem jich spoustu vynechala a zato se omlouvám, ale s takovu by mi ten blog nikdy neskončil :-)

Veel groeten uit Tsjechië


1 komentář:

mieke řekl(a)...

Ha, leuk dat je ook in het Nl's gaat schrijven.
Ik kijk altijd naar de foto's , maar de tekst, daar heb ik geen kaas van gegeten !

Zet je bij de foto's voortaan ook iets in het Nl's ?

Je vraagt naar ' iets ' Nederlands.
Ik zou zeggen, Nederlandse molens , Hollandse kazen.
Veel buitenlanders zeggen Holland ipv Nederland.

groetjes Mieke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...