středa 25. května 2016

Prales na balkoně

Zelená barva uklidňuje, tak v tom případě jsem nebesky klidná. ;-) Balkon opět připomíná zelenou překážkovou dráhu :-) Na okenním parapetu ještě do víkendu čekaly na přesazení rajčata. Jo jasně, na tu malou lodžii je jich krapet hodně, tak snad budeme mít i bohatou úrodu.   / zátiší s ponožkami :-D /


Letos byla mírná zima, a tak některé truhlíky zůstaly přes zimu i během zimních měsíců. Jak vidno tymiánu to vůbec nevadilo. Až jsem ho musela porozdávat - i když nádherně voní, protože se trochu přemnožil.


Můj balkon je z větší části zelený. Zelený všemi odstíny, a tak tu zelenou je třeba trochu oživit. Ale opravdu jen trochu :-)


Loni na podzim jsem si nařezala několik prutů kroucené vrby. Celou zimu byly na balkoně v kyblíku s vodou. Nic se nedělo. Tak jsem je chtěla použít jako podpěru pro rajčata. Jenže začalo být trochu teplo, pruty obrazily a zapustily kořeny. Nechcete někdo??


A takto vypadá jeden růžek. Kromě tymiánu, vavřínu, pažitky, bazalky nebo kerblíku i jeden muškát, bugenvilea nebo měsíček. Větrníky tam mám kvůli hrdličkám. Na ty to zabírá, ale zvědavé, hrabavé kosy neodradí asi nic.

Aloe. Zázračná rostlinka. Báječná na různé píchance a popáleniny.


Bugenvilea. Mám krásný stromeček, který celý loňský rok nádherně "kvetl". Bohužel během zimy opadal. Vždycky nějaký kousek obrazil a pak zase uschl. Už jsem myslela, že zimu nepřežije, ale teď jsou na něm už zase vidět výhonky. Třeba bude zase růžový.
Já si počkám - je mi líto ho vyhodit.


Olivový stromek. Už ani nevím kolik ho mám let. Loni dokonce kvetla, ale olivy zatím nesklízím.


Rozkvetlá pažitka.


Dárek pro naši nejmladší k svátku. Kdysi jsem jí dala k svátku místo květin jahodník. A tak letos loudila znovu. Podařilo se mi sehnat jeden krásný exemplář - a prý dokonce rodí 2x do roka. Tak to jsem opravdu zvědavá.


A aby těch jahod nebylo málo... 


A ještě něco barevného pro balkon.



3 komentáře:

LucieH řekl(a)...

Neuvěřitelné co vše se vejde na balkon:-)Kroucenou vrbu bych brala:-)zasadila jsem několik prutů,ale srnky se o ni postaraly:-(Ale plot neplánujem,takže musím snášet nájezdy zajíců a srnek.....Včera jsem si dovolila odkrýt jahody na vyvýšených záhonech tak uvidím jak dlouho vydrží...věřím, že srny tak blízko nepůjdou...i když jsou dost drzé...Denně zalívám a zlívám a déšť nikde...ještě mám sázet cukety a ty vodu potřebují...uvidíme...Každopádně balkonek super moc se mi líbí ta rohová polička...ráda bych časem ozelenila i naši obří terasu jsou tu stěny jak blázen,ale to mi asi neprojde přece jen tlouct police na fasádu:-)ale vše má svůj čas....na vyvýšené záhony jsem taky čekala 6 let až je jako objevil Honza...no před tím bylo práce jinde,tak třeba za pár let se bude zelenat i terasa:-) Tak ať se daří vše květe plodí voní ...

Avondster řekl(a)...

Díky, já zase obdivuju tvoji zahradu, k tomu navíc velká terasa s úplně božím výhledem! Je super!

byZita řekl(a)...

Ty ponožky! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...