úterý 1. listopadu 2016

Orlické Hory

Využili jsme prodlouženého víkendu a po delší době jsme se vydali za babičkou a dědou do podorlického kraje. Barevný podzim mám moc ráda, a tak jsem se těšila, že si uděláme nějakou procházku nebo snad i menší tůru :-) po horách.
Cácorky byly samozřejmě nadšené, že zase uvidí pejsky a kočičky a další zvířectvo, které pobíhá okolo domu, ale na procházku do hor s námi nechtěly. A tak aby je měl kdo hlídat, když my budeme pryč, vyřezaly cácorky s babičkou jednu megavelkou dýni na hlídání.


Stihli jsme i výlov Broumaru. Z výlovu bude mít asi největší bonus tatínek, protože já si asi toho kapra na vánoce už nedám a z prostřední cácorky bude zřejmě vegetariánka. 


Výlet č. 1 - Velká Deštná
Byli jste? Nebyli? Tak ani nechoďte - pokud vám nestačí jen procházka lesem.
Původně jsme chtěli jít z Luisina údolí, ale nakonec jsme se rozhodli, že půjdem z Masaryčky - není to tak do kopce a na mapě byly zakresleny čučkapointy /místa s výhledem/ - problém byl, že byly jen na mapě. Stromky jsou už pěkně vysoké, a tak vidět není lautr nic. A když dojdete na samý vrchol, tak bacha, abyste ho nepřešli - je to jen taková malá mýtinka /viz koláž/, kde se zoufalí turisté fotí u rozcestníku, aby bylo jasné, že toto je fakt ten vrchol.
Ne že bych něco očekávala, věděla jsem že z rozhledny /posedu/ už nic nezbylo, ale když jsem tu byla naposledy, tak byly stromky ještě malé a bylo vidět do kraje - teď není vidět fakt nic.


Vrchol Velké Deštné
Výlet č. 2
Když už jsme tak nepochodili na Deštné, vydali jsme se ještě na Anenský vrch. Mapa slibovala alespoň 2 bunkry po cestě - nakonec jich tam bylo mnohem víc /6/ a dokonce jeden (č. 88) otevřený. Paráda. I když jsem byla opět za blbce - jako vždy když dojde na nějaké relikvie/data/osoby/události které mají co do činění s válkou (víceméně jakoukoliv) - jsem totální analfabet a fakt nepoznám která helma je německá a která ruská o kulometech ani nemluvě a vojenské pohlaváry poznávám jen podle ulic. Ale i tak se mi to moc líbilo :-) I když mě tam spíše zajímalo, jak se tam topilo, co měli na sobě nebo jak vařili...


Na vrcholu Anenského vrchu je pěkná rozhledna, ale protože jsme měli spíše zataženo, tak jsme na ni vylezli víceméně symbolicky, navíc nahoře není žádný ukazatel, aby člověk věděl, na co se vlastně dívá - jestli to jsou Čechy nebo už Polsko a jakýže to kopec je v dáli vidět.
Celkově jsme nachodili cca 15 km - takže taková příjemná procházka po horách. Oběd v Kozím Chlívku byl taky na 1, a tak výlet do Orlických hor dostal celkově známku 1-




3 komentáře:

mieke řekl(a)...

Hele speciale foto's .
Voor mij niet te volgen wat het allemaal is.
Die pompoen , prachtig.
grtjs Mieke

Avondster řekl(a)...

Mike, wij waren bij mijn ouders in Adelaargebergte en dat zijn foto’s daarvan.

mieke řekl(a)...

Gezellig , om elkaar daar te ontmoeten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...