pondělí 28. listopadu 2016

Tea bag folding - skládání čajových sáčků I.




Minule jsem slíbila, že se vrátíme zase jednou ke skládání čajových sáčků, které nám zbyly ze snídaní. A protože jsme je sbírali poctivě a ještě nám jich pár přinesly kolegyně z práce, můžeme se dát do díla. Ale nejdřív je potřeba je roztřídit - na fotce dole vidíte, jak to vypadá, když se já dám do třídění :-)
Čajové pytlíčky skladuju v igelitové tašce a jednou za čas je roztřídím podle druhu a zagumičkuju, aby když mě chytne tvořivá nemusela pracně hledat jednotlivé vzory. Stačí si pak pamatovat, že na klasické hvězdičky je potřeba 8 sáčků jednoho druhu, aby vynikl vzor - a když si vymyslíte větší složitost, tak i víc. Nebo se vám může stát - jako mě tady vpravo, že mi sáčky nestačí, a budu si muset pár dnů počkat, než hvězdičku dokončím - v tom případě, že mám doma potřebný druh.
Ke skládání se hodí pouze ty papírové sáčky. S plastovými by jste se zbytečně natrápili.
Moje sáčky jsou většinou Pickwick a Teekanne.

Teď už nám brzy začíná tma, takže po večerech můžeme stříhat a lepit. Je to jednoduché, takže vám mohou pomáhat i děti.

Dnes jsem vám hlavně chtěla ukázat, že i z jednoho druhu sáčků se dají vykouzlit různé hvězdičky, s rozdílnými vzory, i když na první pohled vypadají, že jsou vytvořeny totožně. Stačí si pohrát s obrázky a popřemýšlet, jaký byste nejraději viděli na hvězdičce.

Vystřihneme si základní tvar - čtverec - tedy abych byla přesnější 8 čtverečků. Jak na to jsem už popisovala dříve třeba tady. A můžeme se dát do toho. 

Jednoduchá hvězdička, kde ani příprava čtverečku není složitá - čtvereček přehnu na polovinu, aby mi vznikl trojúhelník, jeden cíp znovu přehnu, aby se mi vytvořil přehyb, ke kterému pak rozložím špici - a to celé 8x a slepit dohromady. 


Druhou hvězdičku jsem vytvořila podobně jednoduše, jen jsem špici nerozkládala a jen ji přehnula k vytvořenému přehybu. 

Jiným typem přehybu vznikla následující hvězda.


Čajové hvězdičky můžete jen tak někde pověsit na niti, třeba i na stromeček. Můžete je zalaminovat a pověsit klidně i ven. Můžete s nimi ozdobit vánoční přání, nalepit je jako ozdobu na dárek... 

A nebo třeba to co napadlo moje cácorky - můžete si z nich udělat ozdobný držáček na ubrousky.
 

Žádné komentáře:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...