středa 4. ledna 2017

To Do - takzvaně To Dám I.

Jé, to byly cácorky roztomilé,
když byly takhle maličké.
Zase mám jeden šílený nápad. Nevím, jestli to bude tím novým rokem? ...ale asi ne, protože mě napadl už před vánoci - tak možná následek předvánočního šílenství?
Rozhodla jsem se ušít kroj - hanácký kroj.
Proč - tak to fakt netuším, asi bych musela zajít k psychologovi nebo možná k hypnotiézérovi, aby někde vydlabal moje skryté důvody. Ale přijde mi to jako dobrý nápad.

Možná bych fakt měla zajít k tomu psychologovi.

Míváte taky takové střelené nápady? Napište mi je? Ať vím, že v tom nejsem sama :-D

Zatím totiž ani netuším jak.
Probrouzdala jsem internet, posbírala obrázky, pár textů, navštívila knihovnu, ale zatím nemám nic konkrétního, pár všeobecných textů, jednu knížku a jednu knížku zarezervovanou. Netušila jsem, že to bude taková práce sehnat nějaké informace. Asi nejjednodušší bude zkontaktovat členy některých folklórních spolků. Tak kdybyste měli nějaký kontakt, budu za něho ráda.
Mám v úmyslu ušít ženský hanácký kroj - asi spíše všední, typický pro Kroměříž. Haleny jsem už kdysi šila, tak ještě ten zbytek :-)

Co všechno potřebuju vědět:

  • z čeho všeho se takový kroj skládá
  • z jakých materiálů se šije
  • jaké barvy jsou pro něho typické
  • jaké výšivky se používají


Určitě toho bude ještě víc, kdyby vás něco napadlo, dejte vědět. A já jdu studovat.

6 komentářů:

Eli-Anna řekl(a)...

Martino,
holka šikovná, tož su zvědavá na Tvé šití :-)

Avondster řekl(a)...

Eli, tak to já taky :-)

Marie Králová řekl(a)...

Martino, právě jsem psala na blogu o svém ulítlém nápadu - šít na každý měsíc polštář a malý ubrousek - vyzkoušet různé patch.techniky a ještě téma měsíce. Jak se mi to podařilo se můžeš u mne podívat. Ale do kroje bych neměla odvahu se postit nikdy!!! Přeju úspěšné šití a budu se těšit na výsledek. M.

Avondster řekl(a)...

Maruško, nádhera. Alespoň, že v tom nejsem sama. Já si zase nedávám časové limity, to bych nestíhala, prostě chci začít a jestli to dokončím letos nebo až za.... je mi celkem jedno. Jsem si vědoma toho, že to bude dost náročný projekt.

LucieH řekl(a)...

Můj obdiv za takto velký projekt.Vyšívat i šít umím,ale do tohoto bych se nikdy nepustila.
Mně by teď stačilo ovládnout základy patchworku abych byla schopna ušít postavičky spíše jejich hlavy z minecraft.Pokouším se ten kostičkovaný styl obejít,ale zatím jsem u návrhů.Jedná se o více odstínů třeba zelené,hnědé...no uvidím jak se to povede.Honza mi objednal látku z ameriky doprava drahá jak blázen,ale nešlo to u nás sehnat tak jsem zvědavá...Plánuji do léta Vojtíkovi kapsář nový za postel a jedna paní chce pro své klučíky.
Tak velkýmm plánům zdar ať se stanou realitou:-)

Avondster řekl(a)...

Luci, znáš to - laťku je třeba zvyšovat :-) Jinak zdravím na Krásnou a užívejte si sněhu - a třeba nám ho trochu pošlete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...